KRITISCHE PERSARTIKELEN

 

 

Exorcise 2016

“De hortende en stotende dans van Maaskants partner en ‘patiënt' Charlotte Goesaert mondt uit in vergrote rockconcert clichés: crowdsurfing en wc-rollen die als serpentines door de zaal vliegen. Dat deze parodie werkt, is te danken aan het overtuigende optreden van Goesaert, die werkelijk bezeten oogt.”

Het Parool, Edo Dijksterhuis

 

Loophole 2018

“ Choreograaf Charlotte Goesaert heeft een voorliefde voor onhandigheid, onbeholpenheid of pure mislukking...Gedurende de voorstelling weet Goesaert sterk op Maaskants verliezer-vol-bravoure-persona in te spelen...”

“... op adembenemende wijze weet performer Maaskant nonsensversies van verschillende wereldtalen aan elkaar te verknopen tot een audiocollage...de vruchtbare samenwerking met performer Maaskant leidt ook in Loophole weer tot prachtige scènes.” 

Theaterkrant, Marijn Lems

 

ChitChat 2019-2020

ChitChat is door het Parool (Amsterdam) gekozen als derde beste dansproductie van het jaar 2019.

 

“Chitchat“ betekent dan wel zoiets als keuvelen, maar deze voorstelling is meer: het is een ode aan het klankgedicht, het zijn klanken in beweging, het is een heerlijke synesthesie van klanken door stem en beelden door lichamen. Dat alles in een dansant spel met vormen en lijnen..”

Theaterkrant, Tuur Devens

 

“De manier waarop Goesaert en Verlinden abstracte dans toegankelijk maken voor de allerjongsten verdient lof.” 

De Standaard, Charlotte De Somviele

 

I-object 2021

"Juist met deze digitale camera ``games`` zal de live muzikale dansvoorstelling reflecties losmaken bij de Insta generatie, en misschien de mobiele telefoon ``opvoeringen`` ter discussie stellen - niet door educatief gebabbel, maar door sensuele ervaring op het podium" 

Kurier.AT, Heinz Wagner